2016. július 21., csütörtök

Kijevi csirkemell




Hozzávalók: 1 nagyobb csirkemellhez 10 dkg vaj, só, őrölt bors, 2 gerezd fokhagyma, ízlés szerint petrezselyemzöld, friss tárkony és egy-két friss bazsalikom levél, 1-1 mokkáskanál mustár és citromlé, liszt, tojás, zsemlemorzsa.

Elkészítése:
A szoba hőmérsékletű vajat elkevertem a sóval, borssal, a zúzott fokhagymával, az apróra vágott zöldfűszerekkel, a mustárral és a citromlével. Négy rudacskát formáztam belőle, és 15-20 percre mélyhűtőbe tettem. 
A csirkemellből négy nagyobb szeletet vágtam, kicsit kiklopfoltam és sóztam. Mindegyik szeletre tettem egy-egy vajas rudat, és a képeken látható módon becsomagoltam. Hasonlóan a töltött káposzta göngyölítéséhez, először a hús két oldalát hajtottam be, majd feltekertem.
Ezután lisztbe, tojásba, és zsemlemorzsába forgatva bepaníroztam. Bő olajban - hogy majdnem ellepte a húsokat - kisütöttem.
Ferdén felszeletelve, petrezselymes krumplival és paradicsom-paprika salátával tálaltam.

Finom fűszereres, omlós rántott hús lett belőle!

A megformált, fűszerezett vaj

A vajrúd becsomagolása...


A bepanírozott "batyucskák"



6 megjegyzés: