2016. július 25., hétfő

Banános-zabpelyhes keksz






Egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam a receptet. Finom volt, bár nem lett az az igazi keksz állagú - inkább kicsit puhább -, lehet hogy több banán került bele, az puhította fel. De nekünk nagyon ízlett így is, még aznap elfogyott az öszes....

Hozzávalók: 20-22 dkg finomabb zabpehely, 3 db jó érett banán, ha kisebbek 4 db, nálam még ízlés szerint fahéj, pár szem ribizli és apróra vágott kandírozott füge.

Elkészítése:
A zabpelyhet ledaráltam, de keveset hagytam egészben is. A banánokat villával pépesítettem, majd összegyúrtam-kevertem a zabpehellyel. Fahéjjal ízesítettem, cukor nem is került bele.
Nekem nem lett túl sűrű a masszám, ezért kanállal halmokat raktam a sütőpapírral bélelt tepsibe. Egy részébe ribizliszemeket nyomkodtam, néhányba apróra vágott kandírozott fügét, és pár maradt üresen is.
Előmelegített sütőben közepes, majd kis lángon - hogy inkább száradjanak - megsütöttem, .




8 megjegyzés:

  1. Tetszik! Én is sütöttem már hasonlót, csak almával. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, almával is biztosan nagyon finom :-)

      Törlés
  2. Mindent szeretek, ami zabpehellyel kezdődik. Van nekem is zabos süti receptem, de ez nagyon egyszerűnek, gyorsnak tűnik, feltétlenül kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon egyszerű és finom is, próbáld ki.

      Törlés
  3. Akár puha, akár ropogós jöhet! :-D

    VálaszTörlés
  4. Az ilyesféle házi kekszeket mi is imádjuk!Elvileg ezek "elállóak" lennének, de nálunk nemigen szokott példa lenni rá. :D

    VálaszTörlés