2013. február 4., hétfő

Flódni



Ezt a receptet már régebben kinéztem magamnak, de csak most került rá sor. A "Nagy süteménykönyv" című könyvben találtam rá, és némi módosítással készítettem el. Például tettem bele sütőport is, az nem árthat, ha ennyi töltelék van benne. Aztán az eredeti receptben a tésztához 1 dl fehér bort kellett volna adni, én tejfölre cseréltem, féltem hogy a bor nagyon "eláztatná" a tésztát. De így is nagyon finom lett.....

Hozzávalók, a tésztához: 50 dkg liszt, 25 dkg vaj vagy margarin, 3 tojás sárgája, 10 dkg cukor, egy kis doboz tejföl, 2 púpozott mokkáskanál sütőpor, kb fél tasak, 
az almatöltelékhez: 80-90 dkg alma, 2 evőkanál méz, citromlé, ízlés szerint őrölt fahéj és szegfűszeg,
a máktöltelékhez: 20 dkg darált mák, 10 dkg cukor, 5 dkg mazsola, 1 dl tej, fél citrom reszelt héja,
a diótöltelékhez: 20 dkg darált dió, 10 dkg cukor, 5 dkg mazsola, 1 dl tej, fél citrom reszelt héja,
a lekenéshez: tojás.

Elkészítése:
A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, hozzáadjuk a sütőport, a cukrot, a tojássárgájákat és annyit a tejfölből (majdnem az egész doboz kell hozzá), hogy jól gyúrható tésztát kapjunk. Amíg elkészítjük a tölteléket, a tésztát hűtőbe tesszük.
A mákos és a diós töltelékhez a hozzávalókat összekeverjük, és rövid ideig főzzük, majd hagyjuk kihűlni.
Az almát lereszeljük, hozzákeverjük a mézet, a fűszereket, és meglocsoljuk egy kis citromlével. A tésztát négy részre osztjuk, külön-külön kisodorjuk.
A tepsi aljára terítjük az első tésztalapot, erre kerül a diós töltelék, ismét tészta következik, majd a mákos töltelék, erre kerül a harmadik tészta, aztán az almás töltelék (ha nagyon sok levet eresztene, kicsit kinyomkodhatjuk), végül befedjük az utolsó lappal. Villával megszúrkodjuk, lekenjük tojással, és előmelegített sütőben kb. 170 fokon 60-65 perc alatt készre sütjük.
Csak akkor szeleteljük fel, ha teljesen kihűlt. Tálaláskor megszórhatjuk porcukorral, akkor mutatósabb....



11 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és igen finom lehet ez a sütemény!Sok finomság van benne!

    VálaszTörlés
  2. Biztos nagyon finom, egy szeletkétől jól lehet lakni!!Édesszájúaknak eldorádó!

    VálaszTörlés

  3. Éva megjegyzése.......

    Mennyei finomság! Kicsit emlékeztet
    a karácsonyi beiglihez, csak a dió-mák együtt van.
    Egy cukrászdának is becsületére
    válna!

    VálaszTörlés
  4. Én is már nagyon rég kinéztem magamnak, de még most sem készítettem el. Nagyon guszta, egy szeletkét meg is tudnék most enni. :)



    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek! Valóban eléggé laktató süti, de nagyon finom....

    VálaszTörlés
  6. Azt gondoltam, hogy csak én lógok ki a sorból, én sem készítettem még el , de ezen a fotón eszméletlenül jól néz ki, jön hogy beleharapjak...
    Megsütöm, megsütööööm!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Nyugodtan elkészítheted, biztosan ízleni fog. Én is csak most sütöttem először.....

    VálaszTörlés
  8. Én sem készítettem még, pedig régóta "ismerem" ezt a sütit! :) Nálad annyira guszta, kedvet is kaptam hozzá! :)

    VálaszTörlés
  9. Megvan nekem is ez a recept, de még nem készítettem el.
    Először is diót kellene törni, mákot darálni....
    no, majd egyszer.
    De a tiédet megkóstolnám, ez már készen van, és nagyon gusztusos!

    VálaszTörlés
  10. Hankka köszönöm, süsd meg egyszer, biztosan hamar elfogyna :)
    Marisz köszi neked is. Sajnos már elfogyott, nem tudlak megkínálni veele :)

    VálaszTörlés
  11. Régóta szemezek ezzel a sütivel én is, mivel imádom a diót, az almát és a mákot is... De eddig még nem kerítettem rá sort, hogy elkészítsem - egyszer biztos megsütöm. :)

    VálaszTörlés